Monday, August 8, 2011

Försfunnen!!!

Så var denna dag till enda. Väldig lång dag med massor att göra.
Men vi börjar med helgen, Jag var ledig på fredagen och hade en hel del att göra. Var och titta på en ny scooter men det blir svårt att köpa i och med att jag inte är greek.
Så det värkar som om jag inte kommer att ha en scooter.
Den ena tråkiga nyheten efter den andra.

Sen var jag med Maries Svarta kisse som är blind på båda ögonen till vetrinären för sprutor mot rabies och ögonen. Hon är lika rädd fortfarande fast idag måndag morgon kunde jag faktiskt ta sakta på henne och smörja in hennes ögon.

Dessvärre blev denna möte med henne kort. När jag kom hem från jobbet efter att ha handlat 35 kg torrfoder så var hon borta. Jag vände på soffan som hon gömde sig bakom tog bort alla skåp och tittade i varje vår jag kunde tänka mig att ha men ingen (Sotis).
Var ute och leta i en timme men ingenting. Det började bli mörkt och jag kunde inte se mer så jag tog Tina (Maries andra katt) till vetrinären. Hon fick sina sprutor hon också och allt är okay med henne. hon hade bara lite feber med det skulle vara borta efter en dag. Nu behöver vi åka på onsdag igen.

Vi två satt hos Marika i en timme innan det var vår tur. Hemma igen gick jag igenom lägenheten igen och ingenting. Jag får ta det imorgon bitti igen.

Hade lite fryst kyckling som jag tog  ut imorse för att ha till middag idag vilket blev ca 10 tiden.

Har haft migrän hela dagen och det har absolut inte varit roligt att jobba idag.

Som sagt bara tråkiga nyheter.

Min Sussie tog med sig den ena bebisen och flyttade ut och sen dess har Sussie varit på mat besök och tillbaka till sitt gömställe där jag antar att den lilla bebisen finns fortfarande.
Här är en bild på båda:




Jag hoppas att jag hittar var dom bor och kan ta med dom tillbaka.

Som sagt jag har vänt upp och ner på lägenheten hittat massor av saker som jag saknade som katterna har stuvat under visa skåp men ingen (Sotis).

Detta gör ont i hjärtat.

Men nu ska jag få lite söm och sen ut och leta imorgon bitti!! Ska till Polisen med Jukka och anmäla stölden.
Det gick ju inte så bra sist.

Kalinighta!!!


No comments: