Tuesday, April 16, 2013

En Riktig kattgubbe!!!!

Så, Lång dag på jobbet och sen fort hem för att mata katterna och bebisarna......

Givetvis så när jag är väl hemma så knackar det på dörren och där står samma engelska damen och frågar om hon kan lämna 4 kattungar till mig....... 

Jag visade henne vad jag redan har och kan inte ta in mer...... Förklarade för henne hur hon ska mata bebisarna och ta hand om dom......

Ca en timme senare knackar det på dörren igen..... Då är det en god vän som har hittat en turist som har hittat en kattunge. En dag gammal i soptunnan...

Åter igen förklarade jag att det finns inte mer plats och dom måste ta den till en vetrinär eller ta hand om den själva.......

Jag har ju knappt råd att äta själv nu för tiden!!! 

Alla vill hjälpa till med att lämna in kattungar, men glömmer bort att dom kostar..... 

Det värsta är att dom tror att dom är godhjärtade när dom tar upp en kattunge och räddar den och sedan dumpar den hos någon annan...... 

Kom gärna och gör det tillsammans med en gåva på ett par tusen euro..... Det är vad det kostar när en katt lever mellan 15-20 år!!! 

go natt"!!!!

1 comment:

Eva in Athens, Greece said...

Hej Robban!
Tur att du finns och hjälper till så mycket du kan. Jag har inte tänkt på det förut, men nu har jag lagt till dig på min lista med djurorganisationer i Grekland som hjälper hemlösa katter och hundar. Hittade din mailadress på din Googleprofil. Använder du den adressen fortfarande? Får jag skriva dit ett telefonnummer oxå? Mejla mig om du vill på grekisksallad(a)hotmail.com
Håller även på med en till webbsida där du kommer att vara med så småningom: http://bohtheia.blogspot.gr/
Kram och lycka till med allt!