Sunday, April 24, 2011

Påsk och baby passning!

Jag har väl inte riktigt hängt med på påsken här nere som alla andra. Jag har haft lång ledigt under påsken och nu är det bara ikväll samt imorgon kvar. Sedan är det dags för arbete igen.
Under dessa dagar har jag varit både upptagen med passning samt riktig vårstädning i hemmet. Det känns som jag städar stup i kvaten men det är så när man har en del katter som springer ut och in.
Samt att tiden springer iväg och jag vet inte var den tar vägen.
Lite bilder frång min trädgård som sakta börjar att ta form.

Här är mitt fantastiska citron träd som man kan sitta och fika under. Mycket c vitamin. Ibland blir det en kopp te med citron.
2 stycken krukor som jag fått till och som börjar ta sig. Jag har inga blommor inne eftersom huset i sig är ganska mörkt. Men jag hoppas att jag får några krukor till innan sommaren börjar.

Denna blomma som börjar växa i januari blommar i feruari och snart dags att klippa ner för att ta sig ingen på nytt nästa år.

En liten kaktus som tar sig sakta men säkert.

Mina Bogaviljor som rasade ner i vintras på grund av starka vindar och var tvungen att klippa ner helt och hållet. Det tog sin tid. Dom var enorma och föll ner till marken. Hade ingen aning att bogaviljorna hade sylvassa taggar. Det fick man gott erfara.

Min lilla vinranka som jag klippte ner helt och hållet när jag flyttade in har klippt ner det hela tiden men i år tänkte jag se hur den tar sig och kanske ha den på husväggen. Druvor till nästa år. Kanske göra lite RobSin Rhodes vin.

Och till sist, de gräss jag sådde för ca 2 veckor sen börjar ta sig. Härligt att se. Det kanske blir en grässmatta iallafall.

Det ska vattnas och tas hand om, det ska bli ganska kul att se vad som händer denna sommar.

Sen har det blivit till ökning i familjen samt lite passning. Mathia har fått 3 bebisar och här är en bild på hela familjen.

Hon har också hjälpt mig med att ta hand om en babies från vetrinären som jag har tagit hand om sen i onsdags.

En härlig liten krabat som springer runt hela dagarna och man måste se upp som man inte trampar på den. Det kommer att bli svårt att lämna tillbaka honom till Marika.
Dessutom har jag sen i fredags fått passa en speciell gäst, denna söta katt har blivit påkörd av en bil och lämnat på sidan av gatan. Den har nu blivit lite bättre och behöver översyn under dagen för att få hjälp att kissa. Special mat och mycket kärlek. Hon kommer att vara hemma med mig fram till på tisdag.

Här är en kort snutt av hur hon tar sig fram. Under större delen av dagen är hon i sitt eget rum och har sin special mat. Men några gånger under dagen har hon varit ute i trädgården och legat i solen. Kommer inte riktigt överens med dom andra. Men det har inte varit något bråk.
Själv ska jag nu villa efter att ha gjort rent min spis och nu ska det lagas mat i ugn. Har inte riktigt vågat använda min gas ugn.... får se om jag lyckas.....

No comments: