Monday, June 27, 2011

Robsin vs Annes Maria gatan 0-1

Då var det dags igen, efter en härlig morgon och frukost skulle jag ta mig till jobbet men först ta dom nya kattungarna till vetrinären som jag hittade i torsdags på soptippen.
Lämnade in dom för undersökning och sendan hämta dom efter jobbet.
På vägen upp för Annes Maria gatan har jag en bil framför mig som jag inte litar på. Tråkigt nog slängde jag bort blicken för en sekund, sedan stannnade bilen utan anledning. Men jag låg lite för nära och passade på att slicka marken med min högra sida.
Sån tur jag hade att detta hände framför ett apotek.

Så jag fick hjälp att ta mig upp och dom tog in mig för att plåstra om mig lite.
Sen var det bara att ta sig till jobbet.


Mer mitt psycke som tog stryck än jag. Jag borde ha lärt mig att lyssna på min instinkt.

Men, men, dagen är över och fler nya äventyr imorgon.

Kalinighta

4 comments:

Anonymous said...

Oj då!
Vill bara meddela att tiden på Rhodos blev för kort för att jag skulle hinna till dig och alla kissarna! Men det var så roligt att träffa dig förra söndagen på WalkInn!
Hälsningar Gudrun

Robsin said...

Gudrun: Ingen fara. Det var bara roligt att träffa dig. Som du ser så har jag inte skrivit så mycket på sistone. Har varit upptagen med vänner katter och jobbet.
Det är alltid mycket att stå i.

Men kul att du läser. Hade ingen anning vilka som är här och besöker.

Robsin said...

PS. Gudrun.

Ha en fortsatt fin semester. Trevlig resa!!!

Anonymous said...

Ja det var ömsesidigt roligt :) Vi kom oss hem mitt i generalstrejken, något försenade men allt har gått bra. Jag beundrar dig och din entusiasm inför de små liven och hoppas verkligen att du orkar fortsätta och kanske att du får hjälp av någon, kanske veterinären nappar på ditt erbjudande! Kram på dig och puss på alla kissarna! Gudrun