Sunday, July 31, 2011

Semester och kris

Jag har haft lite semester, Inte som ni kanske trott. Har varit hemma och jobbat men också haft besök från sverige och tjecken. Samt tagit hand om mina katter. Men det går mer på rutin och känsla. Har spenderat en hel del med mina vänner Sussi Erik och fantastiska Embla 2,5 år som fick mej att gråta på flygplatsen när det var dags att åka hem.
Skulle ge mig en kram och sa: Hej då Roobert syns imorgon.
Då brast det inom mig. Hur kan ett littet banr få en vuxen man att gråta.

Jag ska be om lov först innan jag sätter upp en bild på henne.

Goda vännen från Tjecken (Frantisek) var här på besök och vi hade trevliga eftermiddagar med lite kall öl och samtal.
Tack vare honom så har jag ändrat lite morgon rutiner till det bättre och nu ska det jobbas hårt att behålla dessa rutiner.

KRIS!!!

Ja, även om grekland har fått låna pengar för att överleva så är det vi arbetsklassen så ändå får betala kalaset, med högre skatter på allt.
Så fattiga lönen blev sänkt med 40 euro i år per månad. 

Jag har insätt att vi kan inte överleva på det jag tjänar så något drastiskt måste ske annars så blir det att flytta hem.
Vi är ju ca 40 stycken som ska leva på min lön.

Jag kommer att köra åtstramnings paket här hemma. till 90 procent gäller det mig. Katterna har fått gå över till mer torrfoder och mindre våtfoder. (okay torfodret är lite dyrare än tidigare och bättre) men ersätter ca 4 burkar vilket blir 4 euro per dag istället för 8 euro. Plus torrfoder på detta med ca 100 euro per månad. Så totald kostnad: 100 delat på 30 dagar = 3,3+4 =7,30 euro per dag för ca 40 katter 7,30*30 = 219 Euro. Sedan tillkommer sand medicin och diverse vetrinär besök.

Jag ska inte dra vad jag drar in på men Jag kommer definitivt bli smalare och kommer att kunna passa in i mina gamla kläder.

Dessutom kommer det fyllas på med lite fler bilder vidsidan om med nya adoptivbarn som blev upphittade på soptippen.

3 nya blev det. En har fått namnet CB = Cry Baby efter Johnny Depp filmen med samma namn.
Nu har jag en pojke kvar och en flicka. FÖRSLAG anyone???
Ni får bilder i veckan.......

2 Damer som blev nyligen steriliserade heter Lilli och Sussie. Finns inga tagna bilder än men påväg. Dom flyttade in för ett par månader sen i trädgården och ny har dom spenderat mer tid inomhus. Sussie som var den sista som blev steriliserad i torsdags går fortfarande med stygn och på medicin. Hon har till och med blivit mer kelsjuk.

Kan bero på att hon var nyligen gravid och vi tog bort dom. Men hon tar hand om dom 3 nya istället.

Fortfarande varm och fuktigt här nere.

Kalinghta och höres imorgon.

No comments: