Thursday, August 4, 2011

Underbara vänner!!!!!

Så många och härliga vänner man har. Tusen tack till alla.
Igår när jag var mitt uppe med att ta hand om Maries Babiesar. (Marie träffade jag första gången i söndags) Hon har hittat 2 katter som hon vill ha hem. Så just nu sitter dom hos mig för diverse vaccinering och genom gång. Marie om du läser detta så blev den svarta en flicka.
Just nu kommer jag att åka varje dag med henne till vetrinären för sprutor och ögon. Det ser inte bra ut men vi kanske kan rädda ett öga. Men det återstår att se.

Så ringde det en god vän och frågade om jag ville hänga på henne och hennes kompis på en fika. Jag sa ja och gjorde färdigt det jag skulle och åkte iväg. De bjöd mig på en underbar kväll med massor av skratt och jag slutade hemma vid 3.00.

Det var behövligt att få träffa lite folk istället för katter.

Tusen tack Angela och Michael-Angelo!!!! Thanks for a lovely evening!!!!!

Tillbaka till Maries Katter. Tina är en liten galning som just nu klättrar i min dörrgardin. Är ute emellan åt och sover inne på natten.

Mika och Lilli busar hela kvällen och jag springer runt efter dom och städar.

Sussie har adopterat en av mina katt ungar och har flyttat ut. Fantastiskt att hon faktiskt har mjölk. Hon blev nyligen opererad men älskar kattungar. Tror att eftersom hon var gravid så blev Plutten hennes baby.....

Imorgon blir det en greek Maraton. Först till banken för att betala hyran, sent till polisen för att försöka på nytt att anmäla scootern stulen. hoppas det gå bättre denna gång. Sedan blir det handla kattmat för månaden och lite mat till mig. 

Ska försöka att köra Maggan till Multirama för lite shopping av en extern hårddisk.

Sen kommer det att bära av till vetrinären igen.  (Marie Döpte henne till Sotis för tillfället) Hon har sin bok. Sedan kommer lite vänner över till huset för lite fika.

Så nu blir det lite städning och sen en duch för att sedan få lite sömn.

Så,  march i säng!!!!!!! 

Kalinighta

2 comments:

Marie said...

Klart jag läser!

Håller tummarna för att allt skall gå bra med dem. Verkar hon frisk i övrigt, bortsett från ögonen?

Du får gärna hjälpa att komma på ett bättre namn än Sotis, de känns ju lite tråkigt. ;-)

Robsin said...

Hej Marie,

Jag har fått ditt email och ska svara på det imorgon.

Det har varit en hektisk helg.

Kram