Monday, January 23, 2012

Oj, Skriv kramp!!!

Kan sitta och stirra på en blank sida i timmar och kan inte komma på vad jag ska skriva. Det är så lätt att bara klaga på hur jobbigt allt kan vara just nu.
Allt går upp här nere, momsen, maten, priserna och skatten. Men lönerna går ner.
Mycket tid går att leta efter billig katt mat som är bra för katterna. När jag började leta bra torrfoder till mina katter hittade jag en 15 kilos för 34 euro samma säck kostar efter ett par månader här nere 42 euro det är ca 80 kronor mer för samma antal bara på 6 månader.


Bensin priset här nere är dyrare än i sverige. ca 17 kronor litern.


Men man får överleva.


Min lilla prinssesa Efti har gått bort och jag har mått dåligt över detta också. Hon var så tanig från början och åkte på en förkylning som alla andra mina katter. Miss you Efti!!!! 


Tänk er att ca 20 katter som spenderar tid i mitt hus hela tiden har en kollektiv förkylning. Inklusive jag åkte på en förkylning. Piller åt alla.
Tänk er när alla dessa katter nyser och allt hamnar över allt. Det är inte så att dom direkt springer efter en pappersrulle för att snyta sig.

Då gäller tvättmaskingen. Tur att man äger ett tiotal biliga filtar som man har lagt överallt. Det är bara att tvätta dom, som tur är.

Här nere under vintern torkar allt inte på en dag i och med att temperaturen har varit "svin kall" och hemma i en del av huset så har temperaturen varit det samma.

I och med att vi är ett kollektiv så har vi delat på värmen. 2 rum. Vardagsrummet och sovrummet.
Delad glädje dubbel glädje.

Försöka att sova när en katt slickar sig i ca 2 timmar och har en täppt näsa....det låter.

Nu har jag klagat färdigt.

Idag har det varit underbar dag, solen sken och någorlunda varmt ute. Behövde inte ha lång kallingar till jobbet på skottern.
Okej, proppen gick i morse så fick man inhandla en ny. Hade ingen reserv.
Sån tur att vattnet var varmt så att man kunde ta en duch innan man åkte ut.
Det har varit tvätt matlagning och städning innan jobbet. Vid åtta tiden på kvällen en timme innan stängning dags var jag helt slut i huvudet. Telefonen på jobbet ringde stup i kvarten, sån tur att det var många trevlig samtal som tog ut dom dåliga.

Jag är en vane människa och tar samma väg till jobbet och tillbaka. Så jag vet vad jag ska vänta mig, man åker lite på auto pilot. Men under resana gång så har jag sett ett par ställen där det fanns katter i massor. Nu inga kvar någonstans. Hm, gift kanske.

Det gör ont i hjärt när man ser sånt.

μέχρι αύριο το πρωί

2 comments:

Tina said...

En liten styrkekram. Om det nu kan hjälpa något... Vad är det nu du jobbar med? Kanske har du skrivit det men då måste jag ha missat det?

Robsin said...

Tusen tack Tina, Det känns bra att det finns andra som tänker på en. nej jag har inte sagt vad jag arbetar med. Men det får jag ta privat. Det är en utskällt yrke man har....