Monday, March 12, 2012

Allt hemma!!!

För en gångs skulle så kunde jag åka hem direkt utan att stanna någonstans på vägen. Varken vetrinären, mataffären eller apoteket. Det var raka vägen hem till mina pussys!!!!

Nu har jag varit storhandlat överallt i lördags och har både mat till mig och katterna men för att ni ska förstå vad som handlas in så kommer en kort lista på vad mina älsklingar stoppar i sig och använder.

En vecka består av:

10 liter kattsand (resten gör det ute som tur é)

112 burkar våtfoder a 400 gram.

1 kilo skinka som godis. (eller hålla katterna borta från köket när det lagas mat)

7,5 kilo torrfoder

medicin ska vi inte prata om, Det knapras febrilt, just nu är det syster Yster.

ca 10 filtrar som ligger här och var som tvättas varannan vecka.

En damsugar påse i månaden bestående av enbart katt hår.


Det som är jobbigast är burkarna, Jag har min lilla skooter och jag kan packa mina väskor och min ryggsäck med ca 120 burkar på en resa från mataffären eller 2 femton kilos säckar med torrfoder.

En gång lyckades jag ha 3 katt burar på min skooter med 5 katter. Är man vällorganiserad eller?????

Vill ytterligare tack alla mina vänner som hjälper mig.

Marie W. (Bidragsgivare)
Marika (Vetrinär) 
Angela (Arbetar för Marika och god vän)
Harola (Vetrinär läring)
Dora (jobbar hos Marika)
Elisa (farmasist)

och men inte minst

Millan (Bidragsgivare med hjärta av guld och en fantastisk vän)


Natti 

2 comments:

Millan said...

Men fina fina Robban!!!! Du är för söt ;-)
Du har alltid funnits där för oss i ur och skur och ställt upp fast det har varit i sista minuten, det är en VÄN!!!

Du har aldrig klagat utan bara ställt upp.... Kärlek från oss Millan, Nino & Tiger

Anonymous said...

Hej Robert, Kim här.
skicka mig ett email så jag får din adress och även att det funkar med att skriva här. Det är påsklov nästa vecka så priserna har skjutit i höjden, men Neil tror dom kan gå ner sista tiden, vi får se. alternativet är att vi kommer senare, men det vore tråkigt då det var nu du hade ledigt.

Mvh Kim