Tuesday, May 15, 2012

Tiflos och Tiffi!!!!!!

Tiflos betyder blind på grekiska och Tiffi fick jag bara hitta på. Tror inte att det betyder något. För ca 3 veckor sen fick jag från Marika 2 nya katter. Tiflos och Tiffi. Båda är blinda från födslen och har blivit som jag kallar det dumpade utanför Marikas ställe. Sen dess har dom bott i 4 månader hos Marika i en bur.

Nu har jag haft dom i ca 3 veckor och Tiffi som är syster till Tiflos var väldigt skygg och låg under sängen i gästrummet i 2 veckor men senaste veckan har hon faktiskt kommit fram och ligger på soffan tillsammans med Tiflos. Tiflos är en sprallig hane som gilla att kela och väldigt nyfiken av sig.

dessutom har Rascel varit i rummet och sovit tillsammans med dom. Så nu är dom goda vänner. Desutom Gin har också accepterad dom och trivs bra där.

Så här kommer lite bilder på katterna och mig när vi gossar!!!








Här har ni Tiflos och Tiffi, Tiflos är den Randiga och Tiffi har lite vitt på sig!!!

3 comments:

Eva in Athens, Greece said...

Lyckliga kissemissar som hamnade hos dig!
☼☼☼

Robsin said...

Hej Eva, Dom är helt underbara!!!!
Dom har det gott och jag ser att dom mår bra!!!! Visst syns det på korten !!!! ;)

Nakatsu said...

Fina lilla katter :) Hörde du ringde till mamma idag :P När kommer du och rider?? Kram Andrea