Monday, April 4, 2011

På Svenska

Just nu sitter jag och nyser, har fått en sån nys attack. Som min mor sa att min morfar nös alltid 13 gånger och efter det har jag alltid räknat och det stämde.
Det är lite kallt här nere idag, det är kanske det som gör det. Morgonen var kall och sen under dagen var det varmt och härligt i solen om man sat i lä från den kalla viden från turkiet. Men mesta dels spenderades dagen på kontoret.
Just nu är det full fart på alla här på ön. Det snikras, målas klips häckar och renoveras inför sommaren. Läste någonstand att det kommer ca 40 kryssningar in till Rodos under april månad så vi som bor i gamla stan kommer ha många faces som kommer att stirra genom fönstren.
Jag står i köket varje morgon och det första jag gör är att öppna fönsterluckorna och och fönstren mot gatan. Sätter på kaffe och matar katterna.
Ni som känner mig vet hur jag ser ut på morgonen. Som min mor sa en jävligt förbannad Einstein. (håret tänker hon på)
Kan ni tänka er turister komma förbi och tror att dom ska få en glimt om hur det kan se ut i ett hus och får se mig........ Mycket fnitter strax efter och ibland ett och annat (såg du honom) som om jag inte hörde..... hahaha
Ibland har man lust att säga har ni lust att komma in på en kopp Gevalia....(oväntat besök).  Fast jag kör Jacobs här nere.

Men, men jag är för blyg för sånt där....

Today I took Mika to the vet and it was lots of people waiting for the vet. 6 dogs and one cat waiting in line for the vet. Then I come in and feel like I taking the VIP entrance.  Harola and Angela see me and I pass all to the backroom. I spend some time with Mika before I leave her. She looked very scared and I did not want to leave her but I have no choice. I manage not to have any babies this year so far.
I feel that I want to do something more for the animals here. Many people are nice with the animals, but they don’t know how to take care of the animals. It’s scary how it can continue here. Some people should not be able to get animals.
I hope I can do something in the future.

2 comments:

Millan said...

Haha, jag som skypar med dig ibland på morgonen kan hålla med din mamma ;-)
Föresten varför bloggar du inte på svenska? Och så har du en sån där översättningsknapp bara? Kram

Robsin said...

Jag satt och fundera på det. Det underlättar och känns bätte. Jag kanske skriver mer på svensk allt eftersom.....

Ja, du vet hur jag kan se ut....