Wednesday, June 1, 2011

Alkoholiserad hemma fru!!!

Det är så jag känner mig just nu.
Efter ett par rötjut till maten och jag är redo för sängen. Det har varit ett par stressiga dagar. Har varit hos vetrinären onsdag tordsag fredag förra veckan och så nu måndag tisdag och idag. Ska tillbaka imorgon igen.
Minstingarna har nu fått sina sprutor mot mask fästingar och allt annat. En av kanttarna hade problem med ögonen och det var ögondroppar. Som tur så har jag ett helt apotek hemma sen tidigare så inga nya investeringar i medicin. Det har varit öron droppar, ögon kräm, spray mot loppor och m.m.
Men nu ska det vara lungt med dom för en stund. Hemkommen är Eric med 2 kulor mindre och Willy fortfarande hos vetrinären. Han var lite motstodskraftig och jag ska hoppa in för att ge honom sprutan. Vi tror att han kommer att lita lite mer på mig. Men just nu har han agg mot mig i och med att jag stoppade honom i en låda och lämnade honom.
Det blir en fight jag får tänka på imorgon bitti när jag är där.

Myggorna är i farten just nu och jag är sönder biten. Sov rummet är myggfritt så länge jag har oljan på.

Idag efter att ha kommit hem slängde jag mig i köket helt utsvulten och slänge ett par köttbullar från Lidl tillsammans med lök och soltorkade tomater, hälde på lite rövin och kryddor.

Det satt fint kan jag säga... sen tömde jag flaskan....

Nu är det dags för sänghalmen och nya friska tag imorgon.

7 comments:

Tina said...

Hehehe, det lät trevligt... ;-)

Eva in Athens, Greece said...

Hej och hå! Det är kul nästan jämt, som sagt...

Hoppas det gått bra med Willy idag!

Marina pa Kreta said...

Ajj, du har slagit dej rejalt. Krya pa dej.
kul, att ha hittat en annan Greklandsbloggare. =)

Anonymous said...

Du är en sann hjälte min vän!

Tack för peppen - känns riktigt roligt att träna och leva rätt ;)

Stooor kram vännen!

Robsin said...

Marina: kul att du tittade förbi!!
Ska kolla till din blogg också.

Linda: detsamma. Härligt att se dig och familjen frodas!!! Kram

Millan said...

alltså Robban du skriver så jävla roligt va!!! ;-)

Robsin said...

Tack Millan!!!!