Monday, June 6, 2011

Livet går vidare!!

Tack kära läsare att ni kommer hit och besöker.  Tack också för alla kommentarer.
Tiden här nere på Rhodos går fort när man har en stor familj.

Det är många projekt som jag vill starta men får inte (på ren svenska) arslet ur vagnen.
Även om jag inte har bloggat så värst mycket på sistone så ska jag trappa upp inläggen igen.

Kort sammanfatta senaste veckorna:

IKA:
Efter många trappor upp och ner i byggnaden så slutade det med att jag befann mig i kassa kön och fick utbetalt mina 75 %.  räknar man bort bensin kostnaden för att åka fram och tillbaka blev det si så där 10 % kvar.
Men vad kul, jag har lärt mig något nytt. Vi här i grekland gillar pappersarbete (fler människor) som jobbar. Man tänker efter, om man ska vara hemma och sjuk.
Varför inte dela med sig av sin sjukdom på jobbet. Delad glädje dubbel glädje.

Bebisarna:
Det är överskott av endorfiner i de små benen. Ingenting går säkert här hemma.
Jag har sett dom leka Tarsan i mina gardiner, Smaka på nya saker (blommor i trädgården), Skosnören en åtekommande favorit. Samt att jag är någon slags klätterställning när jag sitter framför datorn.
Men förutom det så mår dom bra. Okay en krossad lampa också.....

Rökning:
Dags att ge upp denna härliga underbara distration. Nu är dom på väg upp igen.

Ballar av stål:
Gör ett uppehåll för tillfället, denna vecka vilar jag med att ta katterna till vetrinären.
Låter pojkarna leka med dom för sista gången.

Matlagning:
Idag lyckades jag för första gången i mitt liv att göra en pyttipanna ala naturell. Måste säga att jag lyckades väldigt bra. Det bor en liten kock någonstans inom mig.
(ytterligare en flaska tom). Denna gång var det en kyld rose från Lidl för 1.99.

Till sist, något som jag hörde från vetrinären: (Hemskt)
Här på Rodos finns det ett littet område för hemlösa katter i Kalithea (turkiskabadet).
Många åker dit för att lämna kattungar och hemlösakatter, där har dom bott innanför ett stängsel område. Men dom har hela skogen också.
För ca en månad sedan var det några grabbar med sina kamphundar där för att träna upp dom. Dom tog kamp hundarna och stängde in dom innanför för att dom kunde attakera all katter. Alla katt ungar blev ihjälbitna och dom större katter hann rymma.

En av dessa killar (enligt rykten) är son till en polis. Så ingen har sagt något eller vågar peka ut någon.
Detta får mig att må dåligt och svårt att sova. Oroar mig hela dagarna för mina katter och om alla dessa greker med sina hundar. Till och med här i gamla stan busar vuxna män sina hundar på stackars katter och katt ungar.

Nä, en cigg och sovdags!!!

No comments: