Tuesday, June 7, 2011

Vad säger man: Ursäkta röran????

När man kommer hem till mig, så kan man bli lite förvånad. Det ligger 2 katter på diskbänken, en på tvättmaskinen. 3 i badrummet, en på datastolen 3 i soffan. 10 stycken i trädgården 2 på vardagsrums golvet. En på hyllan. och så en i kattrummet.
Just nu är Mathia ute tillsammans med Eric hennes "boyfriend" och passar ungarna i trädgården.

När jag kom hem i kväll så hittade jag ytterligare 2 nya kattungar i min trädgård. Vet inte hur dom hitta hit men jag kan tänka mig att någon dumpa dom utanför mitt hus igen.

Om det är någon som känner en vetrinär som skulle tycka det var kul att ha semester på Rhodos, så bistår jag med husrum och mat. Gentemot att alla mina katter får en undersökning.

Tråkigt nog så har jag inte råd med att åka med varje katt varje dag till vetrinären. Förutom kostnaden att ta sig ditt med en och en samt kostnad för medicin och tiden tar helt musten ur mig.
Min första katt Blinkis har fått en böld under hakan och den sprack igår. Hade planer på att ta henne till vetrinären men idag var det försent. Den hade torkat ihop och jag gjorde rent såret.
Spot har också ett sår som håller på att läkas.

Willy som nyligen har varit  kulor opererat ser inte ut att må så bra än. Han känns varm. Det kan vara allergin han har mot loppor eller solen.

Nu ska jag kolla till ungarna en sista gång och sen är det kalinghta!!!

2 comments:

Pancake said...

Tyvärr känner jag ingen vet. Du kanske skulle ta och utbilda dig? :-)
Eller bättre, skaffa en snygg vet boyfriend :-)

Robsin said...

Jag funderar på det första vet du, Inga snygga vetrinärer här nere!!!!