Wednesday, June 8, 2011

Veckans Fråga!!!!!

Det är hett i Rhodes och så lite jag också.....
Hållt bloggen ren och sund men tänkte göra lite ändring. Men först vill jag höra er åsikt vad ni vill läsa. Så klicka ihjäl er på min veckans fråga. Tänkte ha det som en återkommande södags bilaga!!!!
Men jag startar lite i förtid denna vecka.

Det är varma tider i Rhodes och grekland. Vi som har suttit inomhus hela vintern har lagt på oss lite..... mest talar jag om mig själv. Man är ju lite ego när man har en blogg.
Men nu, när det är varmt är också den bästa tiden att bränna lite fläsk..... Det har börjats med power smoothies och när som helst nu power walks på morgonen och långa simturer i helgen.  Min kära granne kommer hem ikväll och tar tillbaka lite katter. Jag antar att Mathias "boyfriend" stannar med oss.
Just nu ser dom ut så kära och Eric har blivit så mycket lugnare när kulorna försvann.

Äntligen har jag fått namn på småttingarn, Dom är ju tre och 2 är precis lika och en lite annorlunda. (sladdbarn).
Så jag har sovit på saken, grubblat, kliat mig på hjässan och blädrat på nätet.
Finally, gjorde en doktor Baltazar. 

Fick för mig att dom ska heta Knatte Fnatte och Tjatte. Men det är ju för enkelt och vi bor i grekland så det blev på Franska!!!!

Riri Fifi och Loulou!!!! Välkomna to the nuthouse!!!

Via jobbet har jag lärt känna massor av trevliga människor via telefon. Jag jobbar med kund kontakt och tar hand om dom. Vissa talar jag med flera gånger och lär känna dom ganska bra.
Många kommer hit till Rhodes igen och idag var jag hälsa på en av mina kunder. Han hade med sig blodpudding lingonsylt och havregryn. Detta är något jag saknar.
VA!!! frågar ni. Inga köttbullar eller kaviar. Nja det finns här att köpa. Men köttbullarna tillverkas manuellt i mitt kök.

Lika så en smörgås tårta som denna som gjordes i februari!!!

Jag kan bara säga att jag matade katterna när jag kom hem och sen var det bara att kliva in i köket slänga upp stekpannan på spisen och skära upp ett par bitar med blodpudding. När dom låg där på talriken dränkta i rårörda lingon rann det lite saliv ur min mungipa...

Nu ska jag vila en liten stund med en ny TV -serie som heter Teen Wolf!!! har hört bra saker om den. 2 avsnitt ute!!!

5 comments:

Pancake said...

Jag vill läsa mer om hur det är att bo i Grekland, hur funkar saker å ting, vad är bättre / sämre än sverige?
Baltazar - I love!

Puss

Robsin said...

Pancake, Jag lovar att jag kommer att skriva mer om det!!!
Det är ganska svårt att vara positiv och jag vill inte låta negativ... Men mer sanning kommer.!!!

Eva in Athens, Greece said...

Kul inlägg! Jättefina de franska kattnamnen!
Jag brukar också beställa blodpudding och lingonsylt från Sverige! Tror inte det är många som brukar beställa det förstnämnda i alla fall!

Tina said...

Har ni verkligen inte havregryn på Rhodos?

Älskar smörgåstårta!!!

Robsin said...

Jo, tysk sådan, provade men den smaka inte bra. Vill ha svenskt. Axa:s Blåvits gyllene.... Det kostar ofantligt mycket att göra en smörgåstårta men en gång per år blir det, sen blir det i flera dagar!!!