Monday, June 13, 2011

Detta är bara jag som kan göra!!!

Go kväll eller vad säger man när man sitter och skriver vid 23.00 tiden. Idag har jag haft en fantastisk dag. Den blev inte som jag hade tänkt mig utan bättre och jag avslutade den med en rejäl överraskning.
Som jag nämde tidigare så har en kund till oss kommit hit till Rodos och jag fick lite mat. Men nu fick jag chansen att visa rodos från en annan sida. Mannen i sig är 77 år och massor av intressanta historier. Han hade dessutom två barnbarn med sig. Ett par tvillingar i 25 års ålder.
Jag förväntade mig si så där okay grabbar. (Förlåt) men dom var skönheter båda två, för utom det väldigt urtrevliga.
Vi träffades vid busshållplatsen i mandraki och tog en promenad hem till mig för en kopp kaffe. Ville bjuda på mer men det kaffe vad det som var förfrågat. Så kaffe och lite Oreos!!!!
Mannen och killarna blev väldigt förtjusta i katterna och lika så katterna i mitt nya sällskap.
Sedan tog vi en promenad runt gamla stan och hann med att se oss omkring. Med åska och lite regn tog vi skydd på La Barka... med varsin öl och lite Meze......
Efter god  mat och ytterligare en runda av birra samt massor av härlig konversation var det dags att dra sig hemmåt. Jag guidade till taxistationen vid Therme och tackade så hjärtligt för sällskapet och maten.

Nu ska ni höra vad jag kan göra. På vägen ner genom gamla stan och shopping gatan promenerar jag med glatt humör med 2 stora stark i mig......
Ser ett bekant ansikte och när jag passerar förbi klämmer jag på kvinnans skinkor.
Hon tittar på mig förskräkt och lika sällskapet.
Plötsligt inser jag kanska fort att det är INTE den personen jag trodde utan en helt främande (som tur é) svensk person. Jag brister ut i ett stort förlåt och beklagar mig att jag trodde att hon var någon annan. (Kunde lika gärna åkt på en höger)
Men kvinnan i sig säger att jag ser väldigt bekant ut och vi börjar skratta. Jag åter igen ber om en stor ursäkt och vänder mig om och pinar därifrån. Bakom mig hör jag ett stort grupp skratt.
Vad gör man inte för turister. 

Så ser ni en löpsedel med " En svensk turist antastar en svensk kvinna på Rodos" 
Ja, då är det jag.

Annars har jag arbetat med trädgården under helgen och storstädat under helgen.

Man måste förgylla sin vardag med lite oavsigtigt greppa rumpan moment.

Nu är det kalinghta!!!!!

2 comments:

Eva in Athens, Greece said...

Hahaha, Robban, vilken tur det var en snäll turist! Jag har tagit fel på folk några gånger och hälsat och sedan upptäckt att det inte är den personen...:) Men det är väl såna småsaker som förgyller tillvaron litegrann!

Robsin said...

Sån tur att jag hade lite öl i mig samt lite rosa på kinderna från solen så att man inte såg hur röd jag var!!!! ;)