Tuesday, June 14, 2011

Gubbstrutt (Jag) på Gamla Da'r!!!!

Just nu sitter jag här framför datorn och klickar mig igenom andras bloggar och lägger en kommentar här och där.
Men lyssnar, gör jag till Dean Martins Greatest Hits!!!  Wow... vad säger man, good music!!!

Lilli och Sussi är 2 svart vita katter som har länge hängt runt min trädgård och hus. För ca 2 månader sen hade jag turen att fånga Lilli för att operera henne. Men Sussi fick jag inte tag på. Sussi var väldigt gravid vid det tillfället och har fått ungar. Just nu bor dom i mitt Toafönster med Sussis 2 ur söta bebisar. L & S har börjat vänja sig vid mig och kommer in då och då in i huset. Men bebisarna är fortfarande bara i trädgården eller i ruinerna där dom föddes.
Så det är fem kittisar som röjer i trädgårn!!!

Det ända som har förändrats sen i vintras är att för ca 4 månader stängde jag dörrarna till sovrummet och velat sova ensam istället för att dela min säng med 7-12 katter varje gång.
Det har känts ganska ensamt men bekvämt.

Men det var inte så populärt. Så vi satte oss vid förhandlingsbordet och kom till en lösning.
Nu delar jag sängen med en katt i taget och dom får turas om.
Mini tyckte jag inte var rättvis och la in en veto...... Nu hoppar hon in genom fönstret från grannens hus och har bestämt sig att sova i rummet oavsett.
Hon har hittat sin plats  på en hylla och har sin lilla filt och sover där varje natt.
Ni som bor här nere vet att ha stängda fönster utan att ha aircondition är som att sova i en bastu.
Som tur é är det inte för varmt ännu. Men det kommer.

Nä, nu är det dag och kypa in och börja med kemisk krigsföring som jag har varje natt med min kära ärkefiande A.K.A Myggan!!!!

No comments: