Thursday, August 25, 2011

Katter scootrar och Tid!!!!!

Tiden passerar fort livet passerar fort, Jag tyckte att det var maj nyss och sommaren var på väg. Nu är det topp säsong och som varmast här på Rodos. Värmen håller i sig på nätterna. Kvamligt och fuktigt.
Livet bär med sig tuffa och svåra situationer som man måste hanskas med och ta hänsyn till. Men också glädjande och roliga stunder.

Det har värkligen varit upp och ner för mig och mina katter. Jag har fått massor av till ökning. Inte nya födslar utan Barbaras katter samt nya kattungar som har blivit dumpade på soptippen.

Här är sensaste tillskottet i vår familj. Han hittades av några Grekiska barn som inte kunde hanskas med katten utan behandlade den väldigt illa. Drog i benen svansen och kastades mellan personer fram och tillbaka. Några mindre barn ville ha den och försökte ta den från dom lite äldre.

En grekisk kvinna stod och skällde ut dom på grekiska och jag fattade lite vad hon sa, sen kom en grekisk granne. Ytterligare en ung kvinna som vet att jag tar hand om katter och tog den ifrån dom och gav den till mig. Hon såg att den for illa och räddade den. När jag fick den gav jag den lite mat och sen la jag den på soffan. Inom loppet av ett par minuter somnade den till och sov hela natten. Den var helt utmattad, men ack så söt. Nu har den hittat till en av korgarna och sover där.




Min scooter blev stulen utanför mitt hus för ett par veckor sen. Sen dess har jag jagat pengar och sprungit till polisen försäkringsbolaget och försökt att hitta en ny. Det har varit fullt upp. Har hela tiden försökt att hitta en som jag kunde låna så att jag kunde ta mig till jobbet.
Åkte bussen en gång till jobbet och det vill jag inte göra fler gånger.
Så till slut med lite hjälp lån och beslutsamhet har jag skaffat mig en pärla.

Tusen tack till Millan för all stöd och hjälp samt Basillen (Jonas). Tack till Jukka som har kunnat låna ut en av sina scootrar ett par gånger.

Men nu är friheten min igen. Vad det gör mycket med så lite som en scooter. Det blev en Piaggio Vespa.


Nu ska det sovas för att gå upp imorgon bitti för att skaffa ett märke för att kunna köra in i gamla stan.
Dom öppnar klockan sju och jag tänkte att jag skulle vara där vid denna tid. Sen ska jag hinna med försäkringsbolaget innan jag tar mig till jobbet.

Etsi, Kalinghta ke ta leme avrio!!!!!

2 comments:

Anonymous said...

Åh vad bra vännen! Skönt med en ny scooter, även om det är trist med stölden såklart!
Jag höll på att garva ihjäl mig ikväll när jag kollade på Gäster med gester!! Har du hunnit kolla än?!
Pöss å kram

Robsin said...

Hej Linda, Tackar. Nä inte än man jag ska ta ock kolla närjag har tid!!! Kram