Monday, November 28, 2011

Veckan och helgen som har gått!!!

Det har varit hektiskt som vanligt med arbete och hem. Katterna och hemmet går först. Jag bor i gamla och just nu så är det ganska tomt här inne förutom när båtarna kommer. Då öppnas alla butiker på Sockrates gatan. Huvudgatan i gamla stan. Men när turisterna är borta så är det mesta stängt under dagtid. Gamla stan får lite liv under helgen och kvällarna då nattklubbarna öppnar.

Det som märks också är att katterna vågar komma ut och söker sig efter mat. Hamnar oftas vid soptippen. Där hittade jag denna katt som for illa. Efter en timmes jagande fick jag tag på henne och lyckades ta henne till vetrinären.



(Spira) som jag kallar henne hade traslat sin fot i ett snöre. Det såg inte ut att hon hade ont men det gjorde ont när vi tog bort snöret från tassen. Hon fick stanna under natten för att få antibiotika samt att jag skulle jobba nästa dag och skulle inte hinna ta henne till Marika nästa dag. Idag var vi igen hos Marika för att ta bort skorpan samt
sperja om hennes tass. Just nu ser den ut som på bilden men inte lika stor. svulnaden har gått ner lite grann. Just nu ligger hon i gungstolen och vilar. Hon kommer överrens med alla andra katter och är väldigt tyst av sig.

Nu är det färdigt städat, diskat, ordnat med matlådor samt dags att få lite lung och ro.

Julpynt har jag inte hunnit med ännu. Men jag hoppas att det blir till nästa advent.

Kalinighta!!!

3 comments:

Millan said...

Älskar nya bloggen!!!! Va fin den är ;-)

Robsin said...

Hej Millan, ;) tack ska du ha......
Jag kommer att jobba på den ganska mycket.

Millan said...

Me like ;-)