Wednesday, December 7, 2011

Tunga Dagar!!

Det har varit väldigt svåra dagar. Nyligen förlorade jag två katt ungar som dog av den parasiten vissa bär med sig. Nu i helgen så var 2 katter borta Dewey och Lil mama!!! Hade inte sett dom på några dagar. I lördags kväll mådde inte Riri bra och på söndagen var han ännu dåligare. Hans bror Lou Lou började bli dålig också. Jag ringde Marika (vetrinären) och jag skulle komma måndag morgon. Båda 2 fick dropp och fick vara hos Marika under dagen.


Under arbetsdagen fick jag veta att Riri dog och Lou Lou såg inte bra ut. Jag kom tidigare från jobbet för att vara med Lou Lou och när jag var framme så spottade han blod och såg inte så bra ut. Marika hade öppnat Riri för att se vad som orsakade hans död och se om det kunde hjälpa hans bror.
Riri's lever var stor och förstörd av gift som han hade fått i sig. Marika hade gett motgift till Lou Lou och jag skulle ta hem honom och se om han överlevede.


Väl hemma upptäkte jag att ytterligare 2 kattungar var döda. Alla hade varit ute under helgen bara runt mitt hus.


Lou Lou levde i 3 timmar sen gav han upp. Det är så jobbigt att se en katt ta sitt sista andetag.


Så dagen efter fick jag begrava alla fyra. Hoppas dom får det bra tillsammans.


Jag har inte haft tid eller ork att skriva om detta. Man blir orolig att man gör något fel men Marika sa att om jag inte gett dom gift så har jag inte gjort något fel.


Men man beskyller sig själv och det gör ont.

Lil Mama och Dewey hittade jag igår döda bland ruinerna i gräset.

Men det finns fler att ta hand om. Försäkert skull tog jag alla andra kattungarna till vetrinären för att kolla att dom är okay och det är dom.


Resten av kattenrna mår bra.


Flekke är nu nära 12 års ålder och det syns på henne. Lite långsammare än för 2 år sen. Gumman har en förkylning som håller bli av med. Medicin varje dag. Lilla Spira äter antibiotika för sin fot, men mår bra. Springer och har sig.


En ute katt här på Rhodos har en livslängd på ca 2 år.


Kalinighta!!!!

2 comments:

Åsa said...

Nä, usch Robban nu får jag tårar i ögonen. Vem lägger ut gift och kan de bara inte låta katterna vara ifred??? Kramar jag ringer dig på jobbet.

Tina said...

Jag är jätteledsen! Hoppas det går bra framöver.

Hoppas du hakar på utmaningen hos mig.