Monday, February 6, 2012

69 dagar kvar - Blåst

Herre Jumala, som man säger på finlandsvenska antar jag. Vinden tar tag i en och man känner hur man närmar sig vägkanten, när man är ute och kör scooter. Okay, illa tvungen för att jag var på väg hem men först för att hämta Aspro.

Han är hemma och lite bättre fick i sig lite mat idag efter en dag hos Marika. Imorgon gäller samma sak, packas i väskan och till Marika.
Just nu har Blinkis parkerat sig där och tagit kattväskan. Ser ut att vara skönt.

Aspro ligger is soffan ovan på Raskel som värmer honom. Syskon kärlek.

Systrarna Spira och Ester ligger i gungstolen tillsammans med Micke.

Gin finns i mitt knä och vill bara pussas hela tiden. Eller vill gnida sin nos emot mig. Det är jag som har lärt honom detta och nu kan han inte få nog. Han har blivit mer kelsjuk sen bollarna åkte av.

Det blev sent från vetrinären och på vägen hem hann jag stanna hos Elisa min Pharmasist. Hon skulle kolla mitt öga, men när jag var hos henne kändes det bättre och jag har en känsla att det som var där är nu borta. Jag antar att kroppen tog hand om detta.

Hann inte laga mat, så det blev en bit lasange som jag hade fryst in. Det satt väldigt gott. Nu är det bara lite små plock och städ innan det är dags att krypa in under ett täcke och får en god natts sömn.

Tills sist alla mina tankar på alla de katter som spenderar tid ute vid denna oväder. Jag hoppas att de hittar skydd och värme.

Till sist vill jag också nämna en underbar människa, Marie. Tusen tack för all hjälp. Du är så välkommen tillsammans med Daniel ner igen.

Natti



No comments: