Thursday, February 2, 2012

73 dagar kvar

Livet går vidare och allt blir mycket tuffare här nere. Attityderna förändras och luften känns hårdare. Var man än går eller pratar med så talar man bara om de pengar man inte får och allt är dyrare. Vädret gör det inte lättare heller när det är kallt grått och regnit.

Men vad ska man göra om inte det bästa utav detta.

När jag kom hem hade min lilla anslagstavla som var full med lappar och pins, blivit tom. Gumman har varit i farten igen och tagit ner varje lapp som satt där.
Vad ska man göra. Skrika????
Nä, statte upp tavlan högre upp. nu hoppas bara jag att jag hittar alla pins så att katterna inte sväljer dom.

Elen är kvar och lite värme kvar i huset, men sååå kallt ute.

Det blev städning idag när jag kom hem så det blev 2 clementiner till middag istället. Hann inte laga mat idag heller. Men imorgon blir det ordentlig frukost och lunch innan jobbet.

Sen är det helg och jag ser framemot första delen av melodifestivalen.

Sån tur man har att man har en snäll mamma som skickade ner en elfilt. Den har gått varm varje natt och sängen är underbar hela natten.
Det räcker med att värma upp sängen och sen innan det är läggdags att stänga av. ibland har jag somnat till med den på och jag kan säga att det bränns. Svettigt värre.

Går man upp halv sju på morgonen och full fart fram till denna tid så är man helt slut. Idag känner jag verkligen att jag vill bara krypa ner i den varma sängen och sova sött.

Om det blir bra väder ska jag ta mig till carrfour och handla kattmat och en flaska rött till på lördag. måste njuta lite i och med att man inte går ut allt för ofta.

Natti

1 comment:

Åsa said...

Har jag missat något, 73 dagar till vad?