Wednesday, February 1, 2012

74

Som en vän (bloggare) sa Nu jävlar!!!!!!

Det kommer att vara minst en bloggning varje dag fram över. Fast det skulle ha varit en lång en idag. Men mitt propp skåp började brinna idag och rasade lite ihop. Så jag hade inte någon el i ca 2 timmar.

Sån tur att man är en äkta fjolla med lisens för elektronik. Först fick jag panik och ringde runt och frågade efter en elektriker som kunde komma och fixa. Men insåg ganska fort att det inte skulle komma någon. En god vän skulle skicka sin kompis som skulle titta på det.

Men det skulle ta tid. Så jag stod där med 2 ficklampor, (i och med att vi har ganska många strömavbrott här nere) och började titta på vad som har hänt. Med lite klippa och klistra, samt knepa och knåpa fick jag till slut min el tillbaka.

Okej Skåpet är lite isärplockat just nu, och det behövs bytas lite saker innan allt kommer på plats igen. Just nu är det temporärt.

Iallafall så har katterna och jag värme och ljus.

Men det blev ingen middag. Utan 2 toast.

Nu är det sent så imorgon om inget annat brinner upp kommer det ett långt inlägg!!!!

Natti

No comments: