Tuesday, March 6, 2012

Att vara katt ägare till ofrivilliga!!!!

Ja, Det är bara 39 dagar kvar, men jag sitter vackert och väntar. Nja, väntar är synd att säga. Det är så mycket som händer runt omkring att man vet inte vad tiden tar vägen. Men på jobbet går tiden långsamt just nu.

Mathia, Syster Yster coh Jasmine är tre ofrivilliga inneboende. Jag kan inte ta upp dom, kan knappt komma dom nära eller röra vid dom. Då åker jag på stryk eller så blir det ett hetsjakt.......

Dessa tre har något och hur mycket än jag försöker bli vän med dom så går det inte så bra.

Mathia kan jag komma nära och ibland kan jag lyckas fånga henne. Men smiter hon så är hon borta ett par dagar och surar.

Syster Yster är fortfarande ung, men väldigt stark. Det märktes när jag skulle tvätta henne. Vi ska göra ett försök till. Trodde att jag skulle få tag på henne idag men när maten var uppäten var hon som bort blåst. Var ute och leta till och med. Men borta.

Jasmine har jag tagit efter Barbara och hon kommer och går som hon vill, men henne kommer jag inte närmare än en meter. Sen flyr hon.

Alla andra kan jag kramas med eller gosa! Just nu ligger Dorothy i mitt knä och sover. Hon var också väldigt skygg i början men nu går det hur bra som helst.

Som sagt vissa har något som säger att jag är falig. Men det är jag ju inte!!!

Idag har jag städat sovrummet och katterna får ha resten av huset men sovrummet får bara vara mitt!!! Det blev lite för många igår natt. Kunde inte vända mig utan att jag hade 12 katter som fick flytta på sig.

Nä, nu ska jag får en skön natt sömn, ensam.

2 comments:

Eva in Athens, Greece said...

Nej, du måste ju vara världens snällaste, Robban! Dessa katter har allt dragit hem jackpotten...
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram
♪♪♪

Robsin said...

Tackar så hjärtligt Eva.
Jag gör mitt bästa och hoppas på att göra mera!!! Kram