Monday, March 5, 2012

Räddning, badning och rakning!!!

Så var det dags, Rädnings arbetet var i fullt gång!!

Först, Det satt en katt fast i ett hål i ett hus i närheten av mig och mjauade. En grekisk familj som bodde i närheten var ute och arbetade i trädgården och fixade med grill. det var ca 5 vuxna personer. men ingen gjorde någonting. Dom helt enkelt sket i det!!! Katten satt fast och jag kunde inte låta bli, givetvis!!! Så jag knackade på en gammal tants dörr och sa: sighnomi! Afto inne chata pano!!! och pekade!!! Hon kom sakta med sin käpp och talade väldigt högt någontin på grekiska. Sen sa hon någonting jag förstod, mjau mjau mjau mjau mjau!!

Jag svarade:  Nai Mjau maju.

Vi förstod varandra och hon tog fram en nyckel och vi gick till huset bredvid. Där hadde hon i ett övergivet hus ett lager med skrot samt massor av potatis. Jag fick klättra bland detta skärp och ta mig upp på övervårningen för att sen hamna i ett mörk rum som jag knappt kunde se. Men jag lyckades hitta var katten satt fast och drog ut henne. Tog tag i nackhåret och höll henne hårt. Sen var det bara att ta sig ner igen.

När vi kom ner hoppade hon skräckslagen ur min famn och sprang sig iväg!!!

Dagens goda gärning!!!

Sendan hemma under städningsdagen ser jag lite färg på mina regn kläder och på golvet. Inte mycket men undrade vad det kom ifrån. Det visade sig att syster Yster har varit och badat i en färgburk någonstans. Hela underkroppen (benen) var vita och stela.

Jag är inte hennes favorit så det blev massor av jagande med handduk och till slut fick jag tag på henne. Hade förberett en balja med varmt vatten för att försöka ta bort färgen.

Jag kan lova att det var fullt krig i en halvtimme. Men det var inte mycket färg som gick bort så att jag tror att vi tar marika och vi får söva henne och sedan är det bara att raka av allt!!!!


Så ser hon ut just nu!!!!

Sen var det matdags och så här ser det ut, Detta är bara hälften, hälften kommer senare!!!!





Det är 24 våtfoder skålar 3 torrfoder fördelare samt 2 vatten fördelare!!!!!

Dessutom har ytterligare 2 katter från soptunnerna hittat hit!! Som nu spendarar tid dagligen hemma hos mig. Men sover ute eller i detta rum!!!


2 comments:

Unknown said...

Wow hittade hit från Åsas blogg. ha de gott kan

Robsin said...

Hej Ingrid, roligt att du hitta hit.

Jag har några busförn som jag tar hand om!!!