Friday, July 13, 2012

Mitt hem, allas hem!!!!

Så, nu hände det igen......

Kommer hem efter en lång arbetsdag och när jag kommer fram till parkeringen och ska parkera min scooter ser jag att någon har varit i min trädgård. Blev först orolig men när jag kom in genom trädgårdsdörren ser jag en kartong och inser ganska fort att någon har varit och kastat in en katt unge. När jag öppnar dörren ligger det en ca 4 dagars kattunge mitt på golvet tillsammans med sin moderkaka kvar. Den var torr, jag fick klippa bort den först. Sen var det bara se till att den fick lite vatten i och med att jag inte visste hur länge den har varit där. Efter det matade jag mina katter och sen bar det av till Marika för att hitta en mamma åt den. sån tur man har så hade Marika en kattmama med 3 kattungar och hon accepterade den lilla med det samma.

Vilken syn.

Men vi får hoppas att den klarar sig och får i sig mat. Får hämta hem den efter 4-5 veckor.

Här är en bild på den i min hand.


Så fick jag lite fint besök här på bloggen från ett par jag träffade via arbetet. Dom var från Eskilstuna!!!!

Annars mår katterna bra och Tiflos och Tiffi håller sig kvar i trädgården. Chanel ligger här på skrivbordet bredvid mig hela kvällen och Tiflos kommer och går fram och tillbaka!!!

Imorgon är det firmafest och just nu på kvällen håller jag på att tvätta kläder för arbetsdagen imorgon och massa annat!!

Marie W, Du är guld värd och lite till.






1 comment:

Åsa said...

Nääääää, att de orkar engagera sig så att de bär den hem till dig, jävla idioter!!!!Men nu klarar den nog sig om den fått en amma, kram.