Monday, July 9, 2012

Mörkare tider!!!

Inget ont om rubriken. Jag menar att nu blir dagarna kortare varje dag.

Just nu har jag vänner på besök  här på Rodos och dom håller till i Faliraki. Tråkigt för min del att jag inte kommer kunna träffa dom så mycket som jag skulle önska. Arbetsdagarna är långa och massor att göra hemma.

Men det viktigaste är att man mår bra och det var härligt att få spendera en söndag med dom.

Katterna mår bra och fullt upp. Just nu sover alla ute i trädgården och söta Chanel sover i Georgos bil på pakeringsplatsen. Han har inte något imot det. Hon hoppar ut när han öppnar dörren. Det är en jeep han har och hon hittar in till hans bil.

Gin gillar att sova inne och om han fick som han ville skulle han kunna sova i min säng. Men just nu får det bli nere i vardags rummet.

Jag ska be Marika komma förbi en dag hit för att titta till alla mina katter och se att alla mår bra. Det blir enklare så, blir mindre turer till henne istället. Om det är någon som behöver vård så får jag ta in den då. Tiffi och Tiflos bor i trädgården och kommer in och äter med dom andra katterna. Härligt att se dom håller sig innanför murarna och inte går iväg någonstans. Det skulle göra alldeles ont om någon försvann.

Tänker fortfarande på Tiger Dorothy och Rascel som inte syns till.


Go natt!!!





4 comments:

Millan said...

Men du hinner väll åka och bada lite ?? Jobba inte ihäl dig!!! Kramiz

Robsin said...

Hej Millan. Nja det blir lite grann. Men jag ska försöka mera och bada på morgonen innan jobbet.

Dominikia Gustafsson said...

Hej killen!

Nu har jag och Calle spanat in din blogg och gillar den=)
Ta hand om missarna och jag hoppas att jag kan hälsa på er nästa år när vi kommer ner.

dominikagustafsson@gmail.com

Kram

Robsin said...

Hej Dominika och Calle, Tack för en trevlig dag med er och det är alltid lika roligt när folk hälsar på och ni är så hjärtligt välkomna till Rodos!!!! Hoppas ni håller kontakten!!!