Monday, July 23, 2012

Värme och kattmat.

Värmen gör att katterna äter lite mindre och då passar torrfodret bättre.

Men värmen ställer till med besvär, Katt skålarna ska diskas efter varje måltid och det är alltid lite kvar. Flugorna dras till mat som inte blir upp äten och det blir inte så fräscht!!!!

Men katterna mår bra förutom Flekke som tar det hårdast. Hon är äldst av alla och ser lite sliten ut av värmen. Som tur har temperaturen fallit lite och ser att katterna är lite mer röliga.

Tiflos och Tiffi har det bra i trädården. Dom hittar bra och Tiffi har hittat en plats på muren som hon sover hela dagarna på.

Gin sover med mig på nätterna och vill gosa och nosa med mig hela tiden så fort jag kommer hem.

Micke är den ända som har lite förkylning kvar och är på väg ut ur den.

Med tanke på jobbet som tar all min tid just nu och städningen hemma så blir det inte mycket över till någonting annat.

Men lite kärlek till katterna finns det plats till. Gumman har inte synts till på någon dag eller 2 och Willy har varit borta ett bra tag. Men såg honom förra veckan. Svanslös har blivit tam och kommer för att gosa varje dag. Lilla svartis som fortfarande inte har något namn håller sig innan för murarna av min trädgård.

Alla andra mår bra och finns runt omkring hela tiden. Coco kommer fortfarande och hälsar på då och då. Samma med Thalasi och Prasino.

Gin och Jinx har krig mellan varrandra och gillar inte varrandra. 

Nu är klockan elva och dags för lite sömn innan morgonen.

Klockan ringer varje morgon 5,30.

Natti natti!!

No comments: