Monday, November 19, 2012

Kära Läsare!!!

Beklagar så mycket att jag inte har skrivit på flera månader, men det har varit massor med jobb och katter.

Jobbet tog sitt med många sena kvällar samt avslutning m.m. Det har varit en fantastisk säsong men det tog också musten ur mig på slutet.

Det har inte varit lätt med katterna, Flekke gick bort och nu nyligen Zorro som blev en del av familjen. Hittade många små kattungar som blivit som vanligt dumpade i soptippen och gick inte att rädda.

Just nu har jag 8 kattungar som springer runt överallt samt en av dessa är väldigt svår sjuk. Så vi var hos Marika idag och åter igen imorgon. Spenderade över 3 timmar hos Marika.

Hade Melvin och Michelle på besök idag hemma hos mig. Dom blev förtjusta i min nya hitte barn som jag fann för ca 5 dagar sen. Så dom bestämde sig för att hämta henne imorgon och behålla henne.

Idag kom också in lite pengar så var det dags att betala alla räkningar man har.

Jag inser också att jag kommer inte få nedskrivet allt som har hänt under dessa månader som jag varit borta från bloggen men jag kommer berätta lite grann om hur det var att anmäla sig till A-kassan här nere och att den är bara på 360 euro per månad.
Fast det återstår och se om det blir det eller ingenting.

Dess utom kommer det lite överraskningar lite senare som jag kommer berätta om.

Tills imorgon.

 

5 comments:

Anonymous said...

Så roligt att du är tillbaka...saknat dig och dina katter! Hoppas din vinter blir bra!
Stor Kram från byn
Gudrun

Åsa said...

Hallå, kul att du bloggar igen! Ska vi ta en vinkväll på lördag? Kram

Johanna Hoogendoorn Hennum said...

Hej!

Jag är aktiv i Lund med hemlösa katter och känner Li som du också känner. Skulle du kunna maila mig? ffk.linero@live.se

Jag och Li har planer på en insamling till ditt arbete med kissarna.

mvh
Johanna Hoogendoorn Hennum

Millan said...

har längtat!!!!! kärlek

Robsin said...

Gudrun: det kommer bli mycket mer nu. kul att du fortfarande tittar in. Ska du titta in till Rodos någonting?

Åsa: Det låter bra. Jag hör av mig på lördag eftermiddag.

(Anonymous said. thanks for sharing.) You are welcome.

Johanna, emailade dig.

Millan, Ja, det kommer mycket mer nu....... Kramar!!!